glöm inte era medmänniskor

i måndags plingade det till i mobiltelefonen och jag fick ett sms av Desiré.
något i stil med: "ikväll måndagen den 14 april ska vi tända ett ljus för Engla..."

även om tanken är god så blev jag en aning irriterad.
tanken är god men frågan är vad det ger för följde?

hela den här härvan har blivit en kollektiv sorg tack vare media pådraget, vi tänder ett ljus den 14 april men vad händer sen? får vi bli ledsna? klart att vi får, men ska vi inte nu vara ett stöd och hjälpa de inblandade med det vi kan. är det att tända ett ljus så självklart ska vi göra det men har vi då inte glömt en viktig sak?

det skedde en enorm tragedi för snart en månad sen, harvärlden nu glömt att det ligger en 23 årig mamma fortfarande knappt medveten och har förlorat sina två barn. var de någon som tände några ljus för dem? det gör mig lite arg, vem har sagt att Englas mamma är ledsnare än Arboga mamman? vilka är vi att bestämma vem som är mest ledsen?

jag ägnar gärna mitt medlidande med Engla och hennes familj men jag vill också passa på att tända ett ljus för den 23 åriga mamman som förlorade sina två bran.

ljus

men jag vill också påpeka det viktigaste av allt. glöm inte era medmänniskor innan det är försent.

ägnat till alla där ute som jag älskar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0