härligt med vår men vad händer med samhället?

äntligen är våren här...eller? mörkt och grått växlar med sol och varmt, inte känns det som på riktigt som vår. jag tycker att hela vintern har varit på samma sätt.

frågan är om vårt levande och påverkan på miljön påverkar oss själv mer än vi tror.

alla har vi hört om vinter deprition men hur många har hört om vår deprition eller deprition då vi bytter årstid?
det har blivit allt vanligare och det märks.

är det någon mer än jag som tänkt på att allt mer och mer hemskheter har hänt den senatse tiden.
ska man inte bli kär och må bra när våren kommer med blommor och sol?

jag tycker att våren har kommit med mer och mer olycka. ett gäng flickor som knuffades från balkongerna i februari och början av mars,den gamla läraren som blev skjuten i norrland, tragedin i Röneby, morden i arboga, Engla som är försvunnen och i morse blev en mor och en dotter knivskurna av mannen i huset. det här är bara ett axplock av alla de händelser som har inträffat den senaste tiden. förstör vi oss själv med naturkatastroferna?

jag diskuterade det här idag med en utav mina kollegor, hon hade också tänkt på det.
men hon undrade om det var så att media idag lägger allt med tid och ork på att granska alla fallen.

hur som har allt detta hänt och det skrämmer mig, det har hänt mycket mer den här våren än förra och det ser inte heller ut som om trenden kommer att vända.

så hur ska vi i samhället kunna vända denna trend? vad kan vi göra för att de ska bli bättre?
berätta gärna  för mig, för jag vill inte att mina barn ska växa upp i en läskig och hemsk värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0