man får göra det bästa av situationen!

ni har säkert märkt det själva men jag är inte den bästa på att stava, framför allt inte när det kommer till dubbelkonsonant och särskrivning. det stör mig men jag av någon anledning inte lära mig. därför välkomnas alla tips!

igår införde jag att vi på torsdagar sätter oss ner på eftermiddagen och tillsammans äter en kanelbulle, för inspiration och gemenskap. 

jag skulle då skicka ut en inbjudan till alla på jobbet och skriver: "bull torsdag".
killen på andra sidan (med dyslexi) tittar snällt upp och uppmärksammar mig om de lilla misstaget.

attans, å jag som verkligen tänkte mig för, med eller utan bindesträck. jag till och med (som faktiskt händer rätt ofta) googlade ordet i fråga men med övervägande bestämde jag mig för att köra på "bull torsdag".

eftersom jag nu insåg mitt fel så var jag tvungen att kolla det med LG (ärad skribent, mycket god vän och min bonuspappa).
jag fick det återigen berättat för mig att den skulle skrivas ihop, åtminstone med ett bindesträck.

jag skämdes lite men bestämde mig fort för att göra det till en amerikans bull torsdag, och helt plötsligt så kändes det bra igen. om någon skulle få för sig att fråga så säger jag bara att det är amerikanarna som inspirerat mig, jag menar de särskriver ju allt och jag är ju så himla internationell.


problem solve!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0