tack snälla pappa.

ni vet såna där saker man aldrig glömmer som någon sa till en när man var liten. min pappa har sagt de kanske finaste jag vet.

en kväll när jag låg och vände och vred på mig som man alltid gör när man inte kan sova, när man ropade på pappa eller mamma och man tycktes aldrig sluta komma på en massa kluriga saker och frågor som måste ha svar. en sån kväll låg jag hemma hos min pappa jag kan inte ha varit mer än 5-6 år.

efter att pappa hade kommit in för säkert 143 gången (i små barns mått mätt) så sa han åt mig att nu var jag allt tvungen att sova så förklarade jag för honom att jag inte kunde hur mycket jag än försökte. då berättade pappa för mig att "sömn är precis som ett tåg, är man trött ställer man sig på perongen och väntar så snällt tills man får kliva på. missar man tåget så vaknar man till igen och får snällt vänta på nästa tåg för det kommer alltid ett nytt. det tar bara lite tid ibland". 

glöm aldrig de och tänk på det nästa gång ni inte kan sova och berätta gärna det för era egna barn när ni får några, för att ligga och vänta på att man ska bli trött har aldrig varit mer spännande.

så nu ligger jag snällt här och väntar på ett nytt tåg.



Kommentarer
Postat av: Desiré

Det ska jag tänka på nästa gång jag har svårt att sova. Det var mysigt sagt.

2008-06-24 @ 14:29:25
URL: http://desireengstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0