tomt, tråkigt och fredag.

man ska ju vara nöjd på fredagar, det är snart helg och lugn och ro. lite vin kanske?

på vårt jobb har vi tagit det där till nästa nivå, vi jobbar inte...men "vi är ju inte lediga" (enligt min chef). hur kommer det sig då att folk inte är på kontoret? just nu är vi (med mig inräknat) 4 personer på plats samt 2 kunder. en kille är hos läkaren och sen ska han på möte för att komma tillbaka vid 15.00.

eftersom att några av mina uppgifter på byrån är att svara i telefon, ta hand om kunder och skicka/ta emot bud så är jag bunden till min stol varje fredag. trots att folk inte ringer (för att de vet att ingen är här för att kunna hjälpa dem), trots att det inte kommer bud (för att vi ser till att ha det innan vi går hem torsdag eftermiddag), och framför allt trots att det INTE kommer några kunder (om inte någon stackars själ inte kunde planera in det innan torsdag eftermiddag (som idag) för då gör det mig sällskap). 

hur kul är det, varför ska jag sitta här i min ensamhet när ingen annan gör det? bittert!

hoppas ni får en roligare fredag!

Kommentarer
Postat av: Desiré

Usch det där var inget uppfyftande inlägg. Men följ med mig och Alex ut för lite vin efter jobbet. Vad sägs som det? =)

puss

2008-06-13 @ 11:38:48
URL: http://desireengstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0