vart är världen på väg om de är våra förebilder och styr våra ideal?

en kompis kom förbi igår och berättade att hans lillasyster hade blivit påhoppad på krogen i helgen, av en tjej vars ex hon dateade. denna tjej råkar vara en modebloggerska, ni vet en sån där som får lite betalt men som inte är tillräckligt känd för att folk ska veta vem hon är.

den här tjejen har dessutom skrivit öppet om de så kallade "paret" på sin blogg och skriver en hel del skrämmande saker. hon nämner inte min kompis vid namn men skriver upprepade gånger hur mycket hon äcklar henne.

allt detta vitnar på ett dåligt omdöme och  att hon tyvärr inte mognat än, men det är hennes problem och det rör inte mig. det som däremot skrämmer mig när jag igår läste blogginlägget och sedan de 135 kommentarerna, är att alla dessa unga tjejer ser upp till henne. jag vet inte hur många inlägg som började: "men hjärtat", "lilla gumman", "jag förstår exakt", "jag vet precis" eller "vilket svin". det var en upplaga av inlägg där tjejerna också skriver "du är min förebild", jag personligen tycker att det känns lite olustigt och enligt mig så ser framtiden ganska mörk ut. för finns det inte längre djupare värderingar och egna reflektioner över de dagliga intrycken vi får så kommer snart alla slänga sig med ytliga fraser som "hjärtat, jag förstår precis hur du känner" och "den lilla jävla bitchen".

nu slänger även jag mig med klyschor, men snälla var dig själv och bry dig inte om vad andra tycker, tänker och säge. hitta din egen väg i livet där du trivs med den du är, livet är för kort för att baktala eller allt förväll avguda folk du inte känner. bry dig om dina nära och kära det behövs, och låt folk sköta sitt.

jag hoppas för min kompis skull att allt går vägen med denna kille, för jag uppmuntrar kärlek.



Kommentarer
Postat av: Desiré

Där kom några sanningens ord. Ja, vart ska man ta vägen i denna värld av ytlighet. Tur att det finns människor som du min vän.

2008-06-10 @ 12:29:01
URL: http://desireengstrom.blogspot.com
Postat av: Desiré

Där kom några sanningens ord. Vart ska man ta vägen i denna värld av ytlighet? Tur att det finns människor som du min vän.

2008-06-10 @ 12:30:22
URL: http://desireengstrom.blogspot.com
Postat av: Pillan

Kunde inte sagt det bättre själv!

2008-06-10 @ 19:15:21
URL: http://pillllan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0