långt vacker hårsvall en är blått en dröm.

alla som jag träffar borde hålla med mig att jag har lågt hår. 
jag tyckte själv att jag började få pli på det, det var lite slitet och en lång utväxt.
presens tänker ni...

jag ska imorgon den 12 mars skriva mitt teoriprov. någon dum en har hittat på att innan teoriskrivningen ska man fotograferas. jag vill här lägga in att jag ska ha detta körkort i 10 år, man vill med andra ord se tidlöst vacker ut.

måndagnatt och jag kommer på att det vore kanske bra att göra något åt den slitna, urtvättade moppen innan onsdag 11.30. sagt och gjort, jag beställer en klipp och färgtid hos en ny frisör, på ett omtalat ställe med grym hårbottenmassage. 

kliver innanför dörrarna men ett hår på ca. 50 cm med en mörk och dyster färg kl. 14.00 och kliver ut ur dörren kl. 17.45 med 20 cm hår som är super blont. allt hår är nu borta!!! jag var så arg och snopen. jag gillar frisyren, den är jättesnygg men jag hade förväntat mig någonting helt annat.

tanke 1: ojojoj
tanke 2: jag ser ut som lotta på bråkmakargatan, eller en blond rhianna eller ännu värre susanna kallur.
tanke 3: fack, anna på jobbet ser ut precis som jag eller skit jag ser precis ut som anna på jobbet, lätt retad för att var en riktig copycat.
tanke 4: helvetes skit, jag kommer se ut så här i 10 år, så fort jag ser mitt körkort.

det finns dock ett sätt att lösa det på, man får helt enkelt tappa bort sitt körkort och ta en ny bild. 
jag försökte snällt förklara för fröken att mitt hår liksom levde sitt eget liv, de vill liksom inte rätta in sig i ledet. 
jag fick till svar att det var nog ingen fara. 

jag har att tillgå endast en hårfön efter att ha tagit beslutet om att slänga plattången efter att de börjat slå blå lågor ur den. om det råkar vara någon som äger en plattång som ligger oanvänd så är jag villig att ta hand om den.

så ni får helt enkelt ser resultatet för er själva, just find me!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Lycka till imorgon tjejen! BTW gör ett najs körkort... jag ser ut som en gris på mitt och har aldrig använt det... folk skrattar när de får se det. Så se till att se lite snygg ut ;)

2008-03-11 @ 22:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0