rökare en klass för sig.

jag gick igår och trängdes på Västerlånggatan med alla dessa turister, vilket jag fortfarande tycker är ett under men det är ett inlägg för sig själv. men under min resa längs gamla stans se värdigheter så som vikinga shopen som säljer svärd och några slags hjälmar, big breast butiken, något abstrakt galleri och självklart alla dessa resturanger.

eftersom klockan var långt ifrån lunch och heller inte sent nog för butikerna att öppna så hängde servitriserna utanför och tog sitt morgon kaffee och sin morgon cigg. 

det är ca. 3 grader varmt, jag och alla turister går i vinterkappa och halsduk och fryser men rökarna står i t-shirt och jeans, inget mer! jag visste att man förlorade doft- och smakförmågor men inte visste jag att man fick pannsarhud som tål sidovind med inslag av snöblandat regn.

men tydligen för jag såg en hel del som stod tryckta mot husväggen och blossade. men min teori är inte utan grund då jag under hela förra vintern, när det faktiskt låg snö på gatorna och temperaturen under långa perioder låg under minusstrecket, reflekterade över att folk stod i klungor utanför uteställerna för att röka. 

jag tycker att det är så bra att det har infört rökförbud på uteställerna och jag har kommit fram till att så fort jag ser en rökare så blir jag en aning förvånad, finns de fortfarande kvar?
samhällets syn på rökare har förändrats efter att de införde de nya reglerna och jag uppmuntrar det och välkomnar det med öppna armar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0