Sanna bloggar:

En onsdag.

 

Efter en galen service i tisdags fick jag utstå en hel del gliringar eftersom jag inte skulle följa med till Stjärnkrogen? (i folkmun? city krogen?) på en after work. Men vad gör man inte när man morgonen därpå ska gå STAD utbildningen och äntligen få bli en ansvarsfull alkholserverare.

 

Klockan ringer 07.00 och jag inser snabbt att den där ölen jag inte tog varken skulle gjort till eller från för jag var i vilket fall helt förstörd! 08.00 sitter jag iaf vid skolbänken och ögonen är på ett vidunderligt sätt öppna. Vi får presentera oss och tillsammans med me, myself and I så är det hela Patricias personal, tre korkade brudar som jobbar i servisen på Laroy (nej, det är inte ett skämt) och söderorts polisen. Åtta timmar senare, timmar fyllda av matnyttiga monologer undrar jag på fullaste allvar hur jag tog mig igenom min skoltid. Eller snarare vad tusan som hänt med mig sedan dess. Det är lika bra att jag erkänner, jag var precis som alla andra krogmänniskor i lokalen! Jag hade svårt att hålla mig vaken, tankarna flög i väg och det kröp i hela kroppen. När senast satt jag still åtta timmar i sträck? Stackars föreläsarna, vi var värre än en lågstadieklass. Men! Jag lärde mig att man kan dricka 9 glas vin i veckan utan att hamna i faroszonen för alkolism, jag kan nu känna igen en kolapåverkad gäst och dessutom veta vad man ska göra med honom och sist men inte minst fick jag lära mig att det är jag själv som är personligt ansvarig och får böta om jag överserverar en gäst? Bäst att sluta upp med det. Ledsen Frida men nästa gång du kommer får du bara två glas vin ;)

 

Den nyexaminerade alkoholserveraren begav sig sen till jobbet i hopp om att få användning av sina nya kunskaper? Tjii fick jag. Istället lyckades jag och mina kära kollegor överservera oss själva på Labbet kl 5 i natt och de verkar faktiskt som personalen där har gått samma utbildning som jag för de hade vett att slänga ut oss, kollektivt. Trodde det var labbets affärsidé att överservera folk. Tydligen inte.

 

Imorgon flyttar jag och då börjar mitt nya liv. Äntligen!

 

På återseende!

 

S.


Kommentarer
Postat av: Pontus-Tove

haha..laroybrudar!
hur ser man om en gast ar kolapaverkad da experten?
hoppas du lat dig mkt i skolbanken!
nu ska jag ata pa Papas Tapas, en svensk lyxkrog dar en varmratt kostar 50 kr! wiiiie
sa far jag dricka vitt vin pa forsta gangen ocksa!
ha det fint gastbloggaren!

2008-03-10 @ 12:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0