sveriges alla små små städer.

efter en helg i göteborg så bar vägen hem igen igår eftermiddag. Johan ska ta det första passet framför ratten, mitt uppe i en analys av diverse tennisungar från vårt avlånga land så glömmer han att han ska åka E4 norr och vi börjar vår resa på E20 istället.

vi passerar partille, skara å allt blir bara mindre och mindre och jag mer bestört och ledsen för varje liten småstad vi passerar.

jag har ett riktmärke när man har kommit alldeles för långt ut på landet, och det är modebutiker och dessa namn.
vi rullar igenom ett litet samhälle och lyssnar på deras frekvens av rix fm. det drar igång någon tjeck reklamgingel och den avslutas så snyggt med:

... sponsras av Paprikan, modebutiken på Olofströmsgatan i Falköping.

jag, Johan och Julia brister ut i ett gappskratt. Jonas, den stakarn, sov så han missade allt de roliga. vi vek oss så dubbla vi kund i bilen och jag fick åter igen en bekräftelse på min teori.

längs vägen fortsatte vår diskution titt som tätt om hur man kan bosätta sig i ett hus mitt på en åker där närmsta granne är E20. slutsattsen skiljde sig lite mellan oss alla men ingen av oss någonsin kommer att flytta från stockholm och dess närorter. för vem vill alltid vara där alla känner en? hur jobbigt skulle de inte vara att alltid behöva gå till samma pub som A-lagarna och ens föräldrar? 

men vi kom också fram till att vi storstadsbor är lite tvetydiga för vi tycker att det är underbart med denna anymitet men vi vill också att resten av världen ska veta precis vilka vi är. detta genom facebook coh diverse bloggar.

skulle vi kanske kunna trivas i ett litet samhälle, mitt emellan stockholm och göteborg längs E20?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0